Jak sprawdzić, czy samochód jest bezwypadkowy?

Zakup używanego samochodu jest kuszącą alternatywą dla decyzji o nabyciu nowego auta, ponieważ oznacza sporą oszczędność pieniędzy ze względu na znaczną utratę wartości w pierwszym roku użytkowania. W przypadku pojazdu w niezbyt zaawansowanym wieku i o niewielkim przebiegu będzie też wiązał się z zyskaniem wozu, który nie będzie wymagał kosztownych napraw, ze względu na niski stopień zużycia. Szczególne znaczenie będzie jednak miało sprawdzenie stanu technicznego oraz upewnienie się, że konkretny egzemplarz nie brał udziału w poważnym wypadku. Weryfikację podzespołów mechanicznych łatwo można przeprowadzić w zajmującym się daną marką warsztacie np. serwisie Peugeota. W Białymstoku można w tym celu zgłosić się do firmy Spec Auto Serwis. Równie ważne będzie jednak potwierdzenie bezwypadkowości. Przekonajmy się, jak można to zrobić.

Jak upewnić się, że auto jest bezwypadkowe?

Samochody, które brały udział w wypadku, mają niższą wartość, nawet jeżeli zostały fachowo naprawione, bo uważa się, że są one bardziej narażone na korozję. W przypadku, gdy koniecznych prac nie wykonano z należytą starannością, jazda może się jednak okazać niebezpieczna. Sposobem na weryfikację tego, czy wóz jest bezwypadkowy, jest sprawdzenie, czy jego elementy takie jak reflektory i szyby mają oryginalne oznaczenia oraz użycie miernika grubości lakieru dla weryfikacji, czy karoseria nie była malowana. Jest to możliwe, ponieważ lakier fabryczny jest o wiele cieńszy, a takie parametry są na ogół nie do osiągnięcia przy technologiach używanych w warsztatach blacharsko-lakierniczych.

Jak mierzy się grubość lakieru?

Do pomiaru grubości lakieru warto zastosować czujnik dobrej jakości. W celu sprawdzenia, czy komponent był lakierowany, należy dokonać pomiaru w kilku lub kilkunastu miejscach danego elementu, uśrednić wynik oraz porównać go z dostępnymi danymi na temat powłok lakierniczych nakładanych przed konkretnego producenta. Warto pamiętać, że w ten sposób należy sprawdzić wszystkie części karoserii, które mogły być naruszone. Szczególne obawy powinny budzić odstępstwa w przypadku takich części jak słupki, dach i progi.